Vandaag opende Walibi Belgium de twee nieuwe ‘Worlds of Walibi’: Karma World en Fun World. De twee nieuwste aanwinsten van het park waren  ‘Popcorn Revenge’ en ‘Fun Pilot’.

Deze ochtend luidde Walibi Belgium de officiële opening van zijn nieuwigheden in. Men werd uitgenodigd voor een exclusieve reis doorheen het kleurrijke Fun World en het Indiaas geïnspireerde Karma World. De aangepaste animaties zorgden voor een volledige onderdompeling in de unieke atmosferen van de vernieuwde zones: typische Indiase tuktuks, een welkomstwoord slingerend achter een voorbijvliegend vliegtuig, unieke slangentemmers, sierlijke Bollywood dansers… alles was prachtig uitgewerkt.Met deze nieuwigheden heeft Walibi Belgium zijn familiaal aanbod uitgebreid. Popcorn Revenge beoogt een breed, familiaal publiek en Fun Pilot belooft de jongste bezoekers te verrassen. Beide attracties zijn bovendien volledig gethematiseerd in de vernieuwde zones, Karma World en Fun World. Voor deze nieuwigheden telde Walibi Belgium maar liefst €17 miljoen neer.

Karma World en Fun World zijn schoolvoorbeelden van het toekomstperspectief dat Walibi voor ogen heeft. De herthematisering van beide zones werd tot in de puntjes uitgewerkt om onze bezoekers in een unieke sfeer onder te dompelen. Bovendien bieden de ingebedde attracties nieuwe sensaties en vormen ze een plaats waar jong én oud samen plezier kunnen beleven, als een gezin of als vrienden. We zijn uiterst tevreden met het bereikte resultaat, alsook het enthousiasme en de nieuwsgierigheid die onze nieuwigheden reeds hebben opgewekt.

Jean-Christophe Parent, Algemeen Directeur van Walibi Belgium.

Tegen 2023 zal Walibi er helemaal anders uitzien

Deze nieuwigheden kaderen in het grote vernieuwingsplan dat het pretpark, tegen 2023, voor 75% zal transformeren. Walibi lanceerde dit overkoepelend project met de opening van ‘Exotic World’, family funcoaster ‘Tiki-Waka’ en avonturenparcours ‘Tiki-Trail’ in 2018. Ook Aqualibi, het subtropisch waterpark, kreeg vorig jaar een nieuwe Caraïbische inkleding en een extra zone op kindermaat: ‘Kiddie Bay’. Het steeds uitgebreidere aanbod is voornamelijk gericht op een familiaal publiek met (kleine) kinderen, zonder daarbij de ware ‘thrill seekers’ over het hoofd te zien. Het investeringsplan zal bovendien voor bijkomende banen zorgen. Tegen 2023 verwacht Walibi Belgium 60 voltijds equivalenten extra aan te nemen. In vergelijking met de start van het investeringsplan stelt dit een stijging met 20% voor.

Bekijk hier enkele sfeerbeelden:

This slideshow requires JavaScript.